După 2 luni în care au fost instruiți despre cum să-și digitalizeze afacerile, 14 antreprenori din sudul țării care gestionează companii în logistică și comerț au finalizat programul Digital Upgrade. Sesiunile de instruire le-au deschis calea spre noi oportunități care includ implementarea soluțiilor digitale în vânzări, gestionarea întreprinderii și automatizarea proceselor. Ajutați de mentori, antreprenorii și-au stabilit obiective îndrăznețe pentru 2023, care vizează stimularea creșterii productivității companiilor și a portofoliilor de clienți.
Potrivit specialiștilor, unul dintre cele mai mari beneficii ale digitalizării afacerilor din comerț și logistică este automatizarea unor activități precum gestionarea comenzilor, urmărirea stocurilor și livrarea produselor către clienți.
În plus, instrumentele digitale, cum ar fi software-ul de analiză a datelor, oferă afacerilor posibilitatea de identifica tendințele și a lua decizii informate. Odată implementate, acestea ajută la creșterea profitabilității companiei.
La Digital Upgrade, antreprenorii din sudul țării care activează în logistică și comerț au fost ghidați în procesul de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO), precum și integrarea sistemului de gestiune a relației cu clienții (CRM). Odată cu tehnologiile, de-a lungul anilor au evoluat amenințările cibernetice și nevoia de securitate cibernetică pentru întreprinderi. Tocmai din acest motiv, la Digital Upgrade, antreprenorii și-au consolidat cunoștințele și în acest domeniu.
„Uneori, cunoștințele pe care le posezi la moment sunt suficiente pentru a începe, dar pentru a continua și dezvolta e nevoie să înveți continuu. Programul Digital Upgrade a fost lansat în momentul în care îmi începusem afacerea cu ceea ce știam, dar sesiunile de informare și lucrul cu trackerul m-au învățat cum să o dezvolt și să îmi stabilesc obiective pe termen lung”, a declarat Ludmila Noni, fondatoare Life School.
În cadrul unei sesiuni de retrospectivă, gestionarii întreprinderilor mici și mijlocii au fost ajutați să-și sintetizeze cunoștințele și să-și traseze obiectivele pentru activitatea ulterioară.
„Datorită participării la programul de instruire Digital Upgrade am sistematizat și am actualizat cunoștințelele în domeniul digitalizării afacerii. Programul a fost un imbold pentru a da start integrării soluțiilor digitale în cadrul întreprinderii noastre. Am recunoscut importanța și influența acestora asupra proceselor interne și dezvoltării întreprinderii în întregime”, a declarat antreprenoarea Tatiana Ivanova, care gestionează compania SA Modernus.
Pe 24 ianuarie, a început instruirea antreprenorilor din domeniul turismului, aceasta fiind a treia etapă a Digital Upgrade, program ce își propune să ofere un cadru de învățare și schimb de experiență care să contribuie la dezvoltarea capitalului uman prin consolidarea capacităților IMM-urilor din regiunea de sud a țării.
Digital Upgrade este realizat în cadrul proiectului EU4Moldova: Startup City Cahul, implementat de ATIC și finanțat de Uniunea Europeană în parteneriat cu Ambasada Suediei.