Nouă antreprenori din sudul țării, care au afaceri în agricultură și industria alimentară, au participat la programul Digital Upgrade pentru a afla cum pot să-și transforme întreprinderile cu ajutorul inovațiilor. Ajuns la final, programul le-a oferit reprezentanților IMM-urilor cunoștințe și informații care le vor permite să achiziționeze, să genereze și să disemineze soluții tehnologice și digitale legate de automatizarea proceselor, vânzări, marketing etc.
Datorită sesiunilor de formare din cadrul Digital Upgrade, antreprenorii au început deja să pună în aplicare diverse instrumente și aplicații de lucru.
“Pentru a ne ține afacerile pe linia de plutire este necesar sa ținem pasul cu tehnologiile moderne. Noi, antreprenorii zilei de azi, suntem norocoși să putem participa la cursuri de instruire gratuite cu mentori valoroși. Aceste oportunități de a învăța și a obține informații noi, ne scot din rutina cotidiană operațională în care suntem prinși și ne ajuta să ne vedem afacerea din alta perspectiva, ne ajută să găsim soluții viabile pentru provocările de moment și să găsim oportunități de dezvoltare. Ca antreprenor sunt uimită cât efort se face din partea organizatorilor pentru a ne informa și a ne susține. Sper sa fie cât mai mulți antreprenori care vor beneficia de aceste oportunități și care vor fi destul de curajoși și determinați să participe în proiectele propuse și să implementeze cunoștințele obținute în companiile sale” spune Natalia Arman-Matas, antreprenoare din orașul Cahul
Participanții au manifestat un interes deosebit pentru soluțiile de automatizare a proceselor, întrucât acestea le permit să economisească timp și bani, dar și să crească indicele productivității.
Pentru unii antreprenori, platformele de digitalizare au fost o adevărată noutate, iar pentru alții – a apărut necesitatea de a ridica nivelul de digitalizare a angajaților. Totodată, la Digital Upgrade, un accent sporit a fost pus pe importanța rețelelor sociale în calitate de instrument de promovare și sporire a vânzărilor.
În același timp, reprezentanții IMM-urilor din sudul țării au fost ajutați să creeze strategiile de dezvoltare a afacerilor și au avut parte de sesiuni de informare la care au participat experți din domeniu.
“Sunt multe lucruri utile pe care le-am aflat în cadrul sesiunilor de tracking. Recomand cu siguranță, asemenea sesiuni, în special celor care într-adevăr sunt hotărâți să învețe ceva nou”, spune Veaceslav Burlacu, beneficiar al programului Digital Upgrade.
Totalizarea rezultatelor programului Digital Upgrade au avut loc la Cahul, cu scopul de a identifica necesitățile antreprenorilor.
Alături de participanții Digital Upgrade, la eveniment a participat Liliana Ceclu, decan al Facultății de Economie, Inginerie și Științe Aplicate a Universității de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, care a evidențiat rolul instituției în susținerea antreprenorilor, prin consiliere, oferirea forței de muncă, precum și crearea de softuri inteligente destinate automatizării proceselor.
“Universitățile din Republica Moldova constituie unul dintre elementele importante din triunghiul cunoașterii: educație, cercetare, inovare. Acesta este o prioritate în procesul formării societății actuale, care permite dezvoltarea predării-învățării antreprenoriale și îmbină perfect educația cu cercetarea-dezvoltarea-inovarea, pentru a contribui la dezvoltarea unei economii sustenabile”, afirmă Liliana Ceclu.
Programul Digital Upgrade a fost realizat în cadrul EU4Moldova: Startup City Cahul, proiect implementat de ATIC și finanțat de Uniunea Europeană în parteneriat cu Suedia.
Programul și-a propus să ofere un cadru de învățare și schimb de experiență care să contribuie la dezvoltarea capitalului uman prin consolidarea capacităților IMM-urilor din regiunea Cahul, să să stimuleze cererea de produse și servicii digitale inovatoare în regiune, precum și să-i încurajeze pe proprietarii și administratorii de IMM-uri să inițieze programe de digitalizare prin atragere de investiții și granturi oferite în acest scop.